بررسی لپ تاپ ایسوس PRO P2430UJ

بازدید: 143 بازدید
فروش لپ تاپ

اطلاع گستر مرجع قیمت و خرید و فروش لپ تاپ کارکرده ، برای آگاهی از لیست قیمت لپ تاپ استوک و موجودی کامل لپتاپ های کارکرده فروشگاه به کانال تلگرام ما بپیوندید…

 

 

بررسی لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ

بررسی لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ  که از سری محصولات ASUSPRO می باشد را جهت آشنایی بیشتر خریداران، انجام می دهیم. کمپانی ایسوس یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لپ تاپ هایی است که شامل قیمت هایی از ارزان ترین تا گران ترین می باشد. کیفیت ساخت و عملکرد لپ تاپ های این شرکت مناسب است.

سری محصولات ASUSPRO جهت استفاده در کسب ‌و کارهای کوچک (SMB) و همچنین مصارف صنعتی و اداری مناسب خواهند بود. این لپ‌تاپ میان‌رده‌ با هزینه ای پایین و امکانات نسل ششم پردازنده‌‌های سری U اینتل، پردازنده‌ گرافیکی مجزا و نمایشگر فول اچ‌دی، انتخاب مناسبی برای خریدارانی است که می خواهند تجربه کاربری خوبی با لپ تاپ ایسوس داشته باشند.

 

فروشگاه اینترنتی اطلاع گستر مرجع قیمت و خرید و فروش لپ تاپ کارکرده ، ارائه دهنده انواع لپ تاپ کارکرده با بهترین قیمت ها و بالاترین کیفیت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

فروش لپ تاپ

 

مشخصات فنی در لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ

  • Size : ۳۴۰ * ۲۴۱ * ۲۳.۳ – ۲۶.۳ mm
  • CPU: intel  Core i 5 6200U ۲.۳ تا ۲.۸ GH
  • Cach: 3 MB
  • Manitor : 14 inch TFT LED-backlit LCD ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ PX
  • GPU : NVIDIA GeForce 920M-2GB RAM
  • Speaker : Stereo
  • RAM : 8 GB DDR4
  • Hard : 1TB
  • Weight: ۱.۹۵ KG
  • Port: USB،0، SD،  Headphone/ microphone، HDMI، VGA
  • Battery : Lithium Ion
  • On screen fingerprint

 

بررسی طراحی PRO P2430UJ

طراحی مدل  PRO P2430UJ کمپانی ایسوس جهت استفاده سازمان ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) شده است و قیمتی در بازه میان رده دارد و می توان گفت به همین دلیل از پلاستیک در ساخت آن استفاده کرده است. این لپ تاپ به دلیل ظاهر و طراحی ساده ای که دارد به صورت واضحی نشان می دهد که ارزان بوده و بدنه ای از جنس پلاستیک دارد که لبه های آن زمخت و تیز و با ضخامت بالا می باشد.

 در ساخت این مدل از پلاستیک مات استفاده شده است و همچنین در بخش های پشتی صفحه نمایش و محل استراحت دست در پایین صفحه کلید سطح پلاستیک با بافتی مشابه فلز برس خورده جلوه زیبایی به دستگاه داده است.

باتری این لپ‌تاپ قابل جدا شدن است و چون باتری دارای ضخامتی بیشتر از لپ تاپ می باشد به گونه ای طراحی شده است تا مانند پایه برای دستگاه بوده و شیب ملایمی را در آن ایجاد نماید که باعث ساده تر شدن روند تایپ می گردد. دو لولا باریک پلاستیکی در دو طرف سمت راست و چپ لپ تاپ باعث اتصال پایه به نمایشگر می شود که این لولا ها استحکام و پایداری خوبی دارند. استفاده از دو لولای باریک پلاستیکی در انتهای راست و چپ این لپ تاپ وقتی درب آن باز است، در اثر وارد شدن ضربه‌، باعث لرزیدن نمایشگر خواهد شد که البته این موضوع زیاد آزاردهنده نمی باشد.

نکته مهمی که در طراحی می توان به آن اشاره کرد این است که دو سمته بودن لولا باعث باز شدن درب لپ تاپ با یک دست می شود، برخلاف خیلی از لپ تاپ ها که در این رنج قیمت می باشند و به راحتی با یک دست باز نمی شوند و باید یک قسمت پایین را نگه دارید و با دست دیگر آن را بالا بکشید.

ایسوس این لپ تاپ را برای کاربرانی که دنبال لپ تاپی با درایو اپتیکال DVD هستند، به این درایو مجهز کرده است. همین اضافه شدن درایو اپتیکال باعث زیاد شدن ضخامت به 26.3 میلی متر و وزن دستگاه به 2.09 کیلوگرم شده است. این لپ‌تاپ دارای درگاه‌های ورودی و خروجی چند گانه ای مانند سه درگاه USB3.0 ، یک USB0.2 ، یک HDMI، یک اترنت، یک کارت خوان حافظه و یک خروجی VGA می باشد. در سمت راست و پایین کیبورد، برای بالا بردن امنیت لپ‌تاپ، حسگر اثر انگشتی قرار داده شده که با نرم‌افزار مخصوص خواهید توانست بدون نیاز به وارد کردن رمز و برای ورود به سیستم‌عامل استفاده کنید. عملکرد این حسگر معمولاً بدون اشتباه و دقیق طراحی شده است و فقط کافی است تا انگشت ثبت شده‌ کاربر بر روی آن کشیده و اسکن گردد تا تایید شود.

کیبورد و تاچ ‌پد لپ تاپ PRO P2430UJ

ایسوس در این لپ تاپ در کلیدهای کیبورد روکش مات را به کار برده است تا اگر به طور دائم در حال تماس با دست باشد به راحتی کثیف نشود. این کیبورد کلیدهای اعداد را ندارد و اگر برای نرم افزارهای مالی یا مهندسی احیتاج دارید نمی توانید به راحتی از آن استفاده نمایید و جای خالی آن مشخص است. یکی دیگر از ضعف های آن نور پس زمینه می باشد که این کیبورد فاقد نور است و به طور کلی در این بازه قیمتی کیبوردها همین مدل می باشند. موارد و نکاتی که می توان با آن یک کیبورد را سنجید یکی عمق فشردن کلید و دیگری اندازه هر کلید، فاصله از یکدیگر و نرم و روان بودن آن می باشد و مدل لپ تاپ P2430 UJ از این موارد بهره می برد.

اگر جزو افرادی می باشید که برای کار خود نیاز به کار با فایل های متنی دارید و هزینه زیادی هم ندارید این لپ تاپ انتخاب بسیار مناسبی می باشد. عملکرد تاچ‌ پد مناسب بوده و در برابر لمس کردن واکنش خوبی را نشان می دهد. مدل لمس چند انگشتی نیز در محیط ویندوز10 با سرعت و دقت بالا انجام می گردد و واکنش صحیحی را دارد. البته باز هم نمی توان عملکرد این تاچ پد را با مدل های گران و در رده بالا مقایسه نمود.

نمایشگر و اسپیکر لپ تاپ PRO P2430UJ

در لپ‌تاپ PRO P2430UJ  یک نمایشگر ۱۴ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی وجود دارد که این رزولوشن برای مانیتوری با ابعاد ۱۴ اینچ مناسب می باشد. نسبت تصویر این نمایشگر لپ تاپ ۱۶ به ۹ است و همچنین پنل به کار برده شده در آن از نوع TN می باشد. پنل های TN زمان پاسخ‌ دهی بسیار کمتری در مقایسه با IPSها دارند، ولی اگر نیاز به لپ تاپی برای طراحی یا موارد دیگر دارید  بهتر است نمایشگر لپ‌تاپ IPS را خریدار لپ تاپ انتخاب نمایید.

این نمایشگر زوایای دید محدودی دارد و در زاویه های مختلف تغییراتی در رنگ ها را خواهید دید. نمایشگر با یک روکش مات پوشانده شده است که باعث می شود انعکاس نور نسبت به نمایشگرهای براق خیلی کمتر باشد. عملکرد نمایشگر قابل قبول است ولی ایسوس می توانست با بالا بردن اندکی هزینه از پنل بالاتر و بهتری در این لپ تاپ استفاده کند. در این لپ تاپ از اسپیکرهای استریوی دو واتی به همراه فناوری مخصوص ایسوس به نام  SonicMaster استفاده شده است.

 محل قرارگیری این اسپیکرها در زیر لپ‌تاپ می باشند و این موضوع باعث می شود که بر روی برخی سطح ها از صدای بلند آن کم شود، ولی در مجموع عملکرد مورد قبولی دارد. البته باید این نکته را بدانید که به جز موارد لپ تاپ های گران قیمت مانند گیمینگ ها بقیه لپ تاپ ها اسپیکرهای معمولی دارند.

 

اطلاع گستر مرجع قیمت و خرید و فروش لپ تاپ کارکرده ، برای آگاهی از لیست قیمت لپ تاپ استوک و موجودی کامل لپتاپ های کارکرده فروشگاه به کانال تلگرام ما بپیوندید…

 

 

بررسی نرم‌افزار PRO P2430UJ

این لپ‌تاپ سیستم عامل ندارد و اولین کاری که کاربر باید انجام دهد، نصب سیستم عامل می باشد. نداشتن سیستم‌عامل بر روی این لپ ‌تاپ دلیل کاهش قیمت آن می‌شود وچون قانون کپی ‌رایت در ایران وجود ندارد، بسیاری از کاربران  دنبال لپ‌تاپ بدون سیستم‌عامل می باشند. همچنین کاربران توزیع‌ های گنو یا لینوکس هم نمی خواهند مبلغی بابت سیستم‌عامل ویندوز بدهند و از این لحاظ می تواند انتخاب مناسبی برای این دسته کاربران باشد.

بازده و عملکرد PRO P2430UJ

با بررسی لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ این نکته را دریافتیم که یک دستگاه میان رده بوده و جهت استفاده از کسب و کارهای کوچک طراحی شده است بنابراین نباید انتظارعملکردی فوق العاده از آن داشت. این لپ تاپ به نسل ششم از سری پردازنده های کم مصرف U اینتل مجهز شده است که با مصرف کم انرژی و دمای کاری پایین تجربه خوبی در افزایش توان کسب کرده است و به راحتی از انجام کارهای روزانه برمی آید.

این مدل مورد بررسی با پردازنده‌U 6200  5Core i می باشد که در آن دو هسته‌ پردازشی همراه با دو هسته مجازی گذاشته شده است که این هسته‌ها با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۳ مگابایت حافظه‌ی کشL3 ، مدیریت عملکرد و بازده دستگاه را برعهده خواهد داشت. فرکانس این پردازنده در حداکثر شرایط کاری به ۲.۸ گیگاهرتز خواهد رسید. قدرت پردازشی این لپ تاپ توانایی انجام کارهای روزانه و سبک را دارد وحتی در کارهای نیمه سنگین و بازی های قدیمی نیز عملکرد خوبی را دارد.

پردازنده‌ این دستگاه با واحد پردازش گرافیکی HD520 اینتل مجتمع شده که این تراشه‌ گرافیکی در نسل ششم از پردازنده‌های اینتل استفاده کرده و در مصارف روزانه و عادی شما را از داشتن پردازنده‌ گرافیکی مجزا بی‌نیاز خواهد کرد چون این واحد پردازش گرافیکی می تواند پخش ویدئوهایی با رزولوشن 4K را نیز داشته باشد. با همه این تعاریف ایسوس این لپ‌تاپ را به پردازنده‌ گرافیکی NVIDIA GeForce 920M با دو گیگابایت حافظه‌ تجهیز کرده، ولی این موضوع به مفهوم آن نیست که لپ تاپ توانایی اجرای انواع بازی های کامپیوتر را دارد زیرا به هر حال این مدل پردازنده GeForce 920M یک مدل رده پایین‌ محسوب می‌شود.

بازده و عملکرد حافظه‌ی ذخیره سازی

امروزه در بیشتر لپ تاپ های رده بالا از مقدار کمی حافظه SSD بعلاوه دیسک سخت استفاده می کنند که عملکرد و تجربه خوبی را در این لپ تاپ ها شاهد می باشیم ولی در این مدل لپ تاپ ایسوس این امکان وجود نداشته و شامل یک  دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

باتری لپ تاپ ایسوس PRO P2430UJ

از موارد مهم در خرید و انتخاب کاربران عمر باتری لپ تاپ می باشد. با اینکه شرکت ها پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلفی مانند توان پردازشی داشته اند ولی عمر باتری ضعیف، همچنان نقطه ضعف بسیاری از لپ تاپ ها است. با این که این لپ تاپ از پردازنده کم‌ مصرف 6200i U5 استفاده می کند ولی باتری آن از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۷ وات ‌ساعت می باشد. این مقدار ظرفیت باتری قابل توجه نیست و فقط برای شارژدهی متوسط خوب می باشد.

با تست در دو مرحله پخش فیلم و تست با Battery Eater به نتایجی دست یافته شده است. با تست پخش فیلم به صورت مداوم با روشنایی 50 درصد و قطع کردن اتصالات این باتری تقریباً 5 ساعت دوام داشت که برای لپ تاپی با پردازنده کم مصرف، متوسط است. در آزمایش Battery Eater هم این لپ‌تاپ عملکرد متوسطی داشته و این نشانگر این است که باید همواره شارژر دستگاه را، همراه داشته باشید.

 

اطلاع گستر مرجع قیمت و خرید و فروش لپ تاپ کارکرده ، برای آگاهی از لیست قیمت لپ تاپ استوک و موجودی کامل لپتاپ های کارکرده فروشگاه به کانال تلگرام ما بپیوندید…

 

فروش لپ تاپ

 

فروش لپ تاپ کارکرده : جمع‌بندی بررسی لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ

با بررسی لپ تاپ کارکرده ایسوس PRO P2430UJ  به نتایج زیر در مورد این لپ تاپ رسیده ایم. این دستگاه جهت استفاده در سازمان‌ها و کارهای کوچک، صنعتی و اداری مناسب می باشد. کیفیت ساخت آن مناسب است و تجربه کار با کیبورد آن نیز راحتی برای کاربران به همراه خواهد داشت. می توان گفت از لحاظ قدرت و بازده سخت‌افزاری، با به کارگیری پردازنده‌ی سری U اینتل، نیاز اکثر کاربران برطرف شده و با داشتن یک کارت گرافیک اختصاصی نیز با پردازنده Core i5 اینتل می توان روی این لپ تاپ برای انجام نرم‌ افزارهای گرافیکی نیمه سنگین و همچنین بازی‌های ویدیویی سبک، حساب کرد. نمایشگر زوایای دید محدودی داشته و روشنایی آن نیز خوب نمی باشد و عملکرد  باتری نیز متوسط ارزیابی شده است.

نقاط مثبت

  • دارای اسپیکر استریو
  • داشتن کیبورد و تاچ‌ پد عالی
  • داشتن نمایشگر مات
  • دارای بدنه‌ پلاستیکی با کیفیت ومات

نقاط منفی

  • داشتن زوایای دید محدود نمایشگر (نور و رزولوشن کم)
  • داشتن عمر باتری متوسط

اطلاع گستر مرجع قیمت و خرید و فروش لپ تاپ کارکرده ، برای آگاهی از لیست قیمت لپ تاپ استوک و موجودی کامل لپتاپ های کارکرده فروشگاه به کانال تلگرام ما بپیوندید…

دسته بندی لپ تاپ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت